عضو هیات رئیسه تاکید کرد: سه پیشنهاد برای رسیدگی به پرونده تخلفات به قوه قضاییه ارائه شد که باعث افزایش اعتماد مردم می شود.

علیرضا سلیمی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، با اشاره به نشست مجلس و قوه قضاییه و بیان مباحثی درباره رسیدگی به پرونده های نظارتی مجلس به دستگاه قضا، گفت: در این نشست سه پیشنهاد ارائه شد، پیشنهاد دکتر قالبیاف این بود که کمیته ای مشترک بین قوای قضاییه و مقننه شکل بگیرد که امور مرتبط را پیگیری و دقیقتر به مقصد برسانند.

نماینده مردم محلات در مجلس بیان کرد: پیشنهاد دیگر این بود که برای رسیدگی به پرونده هایی که از مجلس به قوه قضاییه در قالب گزارش ماده ۲۳۴ آیین نامه ارسال می شود شعبه ای ویژه تشکیل شود چرا که اکنون مردم منتظرند نتیجه گزارش های تحقیق و تفحص مجلس را ببینند.

وی اظهار داشت: همچنین مطرح شد یک سری پرونده های فوق مهم وجود دارد که در سرنوشت اقتصاد کشور تاثیر ویژه دارد از این رو پیشنهاد شده که قوه قضاییه این پرونده ها را هر چه سریعتری دنبال کند، درست است با پرونده های پیچیده ای مواجه هستیم اما نباید رسیدگی به آنها مشمول مرور زمان شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز در مجلس نگرانی وجود دارد که تعلل در پیگیری اینگونه پرونده ها باعث خسارت بیشتر به کشور شود.

سلیمی در ادامه بیان کرد: این موارد بخشی از مسائلی بود که باید برای تعامل بیشتر به آن توجه شود، واقعیت این است که تعامل بین قوای قضایی و مقننه نسبت به برخی دوره ها افزون تر شده و عمق بیشتری پیدا کرده است، رئیس قوه قضاییه فردی متواضع و جدی است در برخی مسائل شروع کرده که باعث افزایش اعتماد به قوه قضاییه می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید در قوه قضاییه امید این است که بسیاری از مسائلی که بخشی از آن را مطرح کردم با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

کد خبر 641666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha